tirsdag 27. november 2012

Rett eller urett

Kan man tilgi uansett,
Skal man stå på for sin rett?
Mye urett gjør deg trett,
Skygge banen det blir lett!

Burde sveve høyt mot sky,
Som en hane stolt og kry,
Jeg vil heller søke ly,
Ikke være folk til bry!

Mange ting vi alle gjør,
Selv ord vi taktløst om oss strør,
Kan lett for andre bli til glør,
Og gjøre selvtilliten skjør!

Jeg er luta lei av alt,
Tomme fraser, alt er kaldt,
Bort fra stammen har jeg falt,
Mine blodsbånd lagt på salt!

Før jeg bare blir helt mutt,
Ja, før jeg brenner alt mitt krutt,
Jeg smeller av en stor salutt,
Og sier takk, nå er det slutt!

Disse diktene som bare plutselig kommer...
ser ikke helt dybden før jeg leser de etterpå.
Dette ramlet ut av hodet og ned på pc-en på noen minutter,
så jeg kan bare dele det på bloggen da...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar