fredag 10. august 2012

Samvittigheten

Den spurte ikke hvorfor, bare snek seg sakte inn
Den overtok kontrollen, over tanker i mitt sinn

Den tok følelser og kroppen, så jeg stadig ble brutt ned
Med atomkrig inni skallet, fikk jeg aldri hvilt i fred

Den er hardfør, seig og ekkel, der den næres av seg selv
Bak den tomme tause masken, bruser blodet som en elv

Fra dens makt jeg prøvde stikke, da jeg skimtet glimt av lys
En forvirret møll mot målet, selve tiden stod i frys

Men så var da dette lyset, bare flammer fra et bål
Inni flammen alt fortærtes, og mitt ytre gjort til stål

En kopp sannhet slukker bålet, bare spe på ærlighet
For samvittighetens flammer, må gi opp for kjærlighet

Til alle som sliter med dårlig samvittighet, uansett grunn, gjør noe med det, for samvittigheten kan spise deg helt opp... den Dårlige samvittigheten altså!!
Ha en flott dag alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar